چه انتظاراتی از نمایشگاه CES 2016 داریم؟

چه انتظاراتی از نمایشگاه CES 2016 داریم؟

1394/10/12
نوشته شده توسط : مدیر

تا یک هفته‌ی دیگر، نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه، که محلی برای رونمایی از تکنولوژی‌های جدید، از خودرو گرفته تا موبایل‌های هوشمند است، در «لاس وگاس» امریکای شمالی برگزار می‌شود.

انتظار داریم امسال تمام شرکت‌های بزرگ در CES رونمایی‌های مختلفی داشته باشند. می‌توانید در ادامه، پیش‌بینی‌های ما را از نمایشگاه CES 2016 ببینید.

تا یک هفته‌ی دیگر، نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه، که محلی برای رونمایی از تکنولوژی‌های جدید، از خودرو گرفته تا موبایل‌های هوشمند است، در «لاس وگاس» امریکای شمالی برگزار می‌شود.

انتظار داریم امسال تمام شرکت‌های بزرگ در CES رونمایی‌های مختلفی داشته باشند. می‌توانید در ادامه، پیش‌بینی‌های ما را از نمایشگاه CES 2016 ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

موبایل

می‌توان در نمایشگاه CES خبرهای مختلفی از صنعت موبایل هم دید، اما بیشتر شرکت‌های سازنده‌ی موبایل رونمایی‌های خود را برای رویداد Mobile World Congress نگه می‌دارند. برای مثال، انتظار داریم سامسونگ Galaxy S7 را در نمایشگاه CES نشان دهد، اما پشت درب‌های بسته و فقط برای عده‌ای از خبرنگاران. با این حال، رونمایی کامل از این گوشی احتمالا در کنفرانس مخصوص به خودش صورت خواهد گرفت. احتمالا گوشی‌های میان‌رده یا رده پایین شرکت‌ها را در نمایشگاه CES خواهیم دید.

1-SmartPhone

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گجت‌های پوشیدنی

۲۰۱۵ سال پیشرفت تکنولوژی گجت‌های هوشمند بود؛ انتظار هم داریم تا این روند در سال آینده‌ی میلادی ادامه پیدا کند. احتمالا شرکت‌هایی زیادی را در CES امسال خواهیم دید که مچ‌بندهایی مثل گجت‌های شرکت FitBit ساخته‌اند و می‌خواهند آن‌ها را با قیمت‌هایی پایین‌تر به ملت قالب کنند. با توجه به همین موضوع هم احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت گجت‌های هوشمند خواهیم بود.

2-Werable

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تلویزیون

تلویزیون‌ها، بیشترین سهم از تکنولوژی‌های نمایشگاه CES را به خود اختصاص می‌دهند. نمایشگاه CES 2016 هم از سال‌های گذشته مستثنی نیست. امسال احتمالا شرکت‌هایی مثل ال جی، سامسونگ یا شارپ، تلویزیون‌های جدیدی رونمایی خواهند کرد. مدتی است که تلویزیون‌های خمیده و وضوح تصویر 4K به قابلیت‌های پیش‌فرض تلویزیون‌ها تبدیل شده‌اند. انتظار داریم امسال وضوح تصویر 8K تمرکز شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون باشد. با این حال، هنوز محتوای کافی 4K وجود ندارد، چه برسد به محتوایی با کیفیت 8K. در نتیجه بهترین دستگاه‌های صوتی و تصویری نمایشگاه CES بدون شک، ست تاپ باکس‌هایی خواهند بود که ویدیو استریم می‌کنند.

3-TV

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دوربین

امسال شاهد عرضه‌ی پیشرفته‌ترین دوربین‌های بدون آینه‌ی فول‌فریم بودیم. سونی دوربین‌های شگفت‌انگیز A7SII و A7RII را عرضه کرد؛ دوربین‌هایی که کیفیتی برابر با پیشرفته‌ترین DSLRها دارند. دوربین RX100 IV هم یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت امسال بود. سوال این جاست، با این همه دوربین خوبی که امسال عرضه شدند، سال آینده باید انتظار چه دوربین‌هایی را داشته باشیم؟ ممکن است شرکت‌هایی مثل نیکون، کانن، سونی یا الیمپوس در CES 2016 حضور داشته باشند، اما انتظار نداریم تا قبل از نمایشگاه Photokina دوربین‌های پیشرفته‌ای رونمایی کنند. احتمالا نیکون D5 یا کانن 5D Mark IV امسال رونمایی می‌شوند، اما نه در CES 2016.

4-Camera

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

پهپاد

قسمت بزرگی از نمایشگاه CES سال ۲۰۱۵ به پهپادها اختصاص داده شده بود. انتظار داریم در CES 2016 این بخش نه تنها بزرگ‌تر از سال گذشته، بلکه هم‌چنین بسیار متنوع‌تر باشد. در حالی که سال ۲۰۱۵ بیشتر شاهد پهپادهای مجهز به دوربین فیلم‌برداری و عکاسی بودیم، احتمالا امسال پهپادهایی را با موارد استفاده‌ی مختلف‌تری خواهیم دید. پهپادهایی که به دوربین‌های واقعیت مجازی متصل و توسط آن‌ها هم کنترل می‌شوند ممکن است در CES 2016 حضور داشته باشند.

5-Drone

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ربات‌ها

ربات‌های خدمت‌کاری که زمین را پاک می‌کنند، مسوول آب‌پاشی گل‌ها هستند یا ربات‌های نگهبان هر سال در CES پیدا می‌شوند. در همین راستا هم امسال انتظار داریم ربات‌هایی را ببینیم که خانه‌های‌مان را تمیزتر و امن‌تر از قبل می‌کنند. با این حال، ساخت ربات‌های آموزش به کودکان هم چند وقتی است که مد شده. این ربات‌ها به شدت وابسته به هوش مصنوعی پیشرفته‌ای هستند. انتظار داشته باشید تا حیوانات مکانیکی مختلفی که با کودکان‌تان بازی می‌کنند را در CES 2016 ببینید.

6-Robot

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

خودرو

تمرکز روی خودروها در نمایشگاه CES بسیار زیاد است. ممکن است در CES 2016 حتی تلویزیون‌های جدید و گجت‌های هوشمند نتوانند به پای خودروها برسند. بدون شک در CES خودروهای الکتریکی متعددی خواهیم دید. خودروهای هوشمند بدون راننده را هم نباید فراموش کنیم که مطمئنا بخش بزرگی از CES را به دست خود خواهند گرفت. شرکت Faraday Future گفته است که می‌خواهد در CES امسال خودروی آینده را که متفاوت از تمام خودروهای دیگر است، رونمایی کند. شرکت‌های فورد و فولکس‌واگن هم در CES 2016 حضور خواهند داشت.

7-Car

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اینترنت اشیا

خوش‌تان بیاید یا نه، قرار است تمام وسایل‌ خانه‌تان به یکدیگر متصل شود. اینترنت اشیا، موضوعی است که تمام شرکت‌ها به فکر آن هستند. ساخت محصولاتی در این دسته هم کار پیچیده‌ای نیست، در نتیجه قرار است شرکت‌های زیادی که می‌خواهند وسایل خانه را به هم متصل کنند، در CES 2016 حضور داشته باشند. احتمال دکورهای آشپزخانه‌ی زیادی در نمایشگاه CES خواهیم دید که تمام وسایل داخل آن توسط موبایل کنترل می‌شوند. انتظار داریم دستگاه‌های متعددی رونمایی شوند که با سیستم Apple HomeKit همخوانی دارند. سامسونگ هم مطمئنا با SmartThings حضوری بزرگ در CES خواهد داشت.

8-IoT

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

رایانه‌های شخصی

هر چه می‌خواهید بگویید، رایانه‌های شخصی هنوز هم زنده و پا بر جا هستند. شاید چند سال گذشته در نمایشگاه CES فقط تبلت و گوشی هوشمند دیده باشیم، اما هنوز هم بازار بزرگی برای لپ‌تاپ‌ها وجود دارد. شرکت‌های مختلفی امسال در CES کامپیوترهای جدیدشان را عرضه معرفی کرد. با این حال، انتظار رونمایی از مدل‌های بزرگی را نداشته باشید. احتمالا فقط کامپیوترهایی که کمی با سخت‌افزارهای جدید ارتقا یافته‌اند را خواهیم دید. تصور می‌کنیم بیشتر کامپیوترهایی که رونمایی شوند، تبدیل‌شونده (Convertible) باشند.